sobota, 3 lutego 2007

Open Transport Tycoon DeLuxe



Zebrało mnie troszkę na sentymenty i przypomniałem sobie jak na pierwszym roku wraz z moim współlokatorem graliśmy na jednym komputerze, ba, na jednym profilu w przegenialną grę - Transport Tycoon Deluxe. Komputer sobie chodził, my się uczyliśmy i co jakiś czas jeden z nas coś rozbudowywał. Generalnie fajnie się nam grało, ale w pewnym momencie skończyły się nam możliwości zakupu kolejnych pojazdów. Wtedy z pomocą przyszedł patch, który usuwał te ograniczenia....




Postanowiłem poszukać gdzieś na serwisach Abandonware TTD, i wtedy przez przypadek trafiłem na Open Trasport Tycoon DeLux. OpenTTD jest klonem oryginalnej gry Microprose, ale jakże udanym klonem. Na pierwszy rzut oka gra wygląda bardzo podobnie, ale im bardziej człowiek się wgryza, tym więcej widzi różnic. Niech wam wystarczy, że mapy mogą być 64 razy większe, tak dokładnie tak olbrzymie.... Mosty nie muszą być wyższe - nie tylko jeden poziom wyżej, ale kilka.



No i nie ma praktycznie żadnych ograniczeń w wielkości stacji i liczbie pojazdów... to się nazywa gra na lata ;-) Ja jestem zachwycony, gra działa sobie gdzieś w tle (mimo, że jest funkcja przyśpieszania czasu), a ja od czasu do czasu buduje sobie nowe połączenie, albo zmieniam pojazdy (nie trzeba już ręcznie wymieniać floty - jest od tego automat)... Gra jest śliczna... Co zrobić żeby w nią pograć? Ściągnąć sobie i odpalić.



OpenTTD jest do ściągnięcia tutaj.
wybierzcie wersje którą chcecie i odpalajcie.. ;-) Miłej zabawy!

Natomiast TTD można sobie ściągnąć TU albo TU i pewnie w tysiącu innych serwisów Abandonware...

Screenshoty pochodzą ze strony OTTD.org


Update: Można sobie zassać całkiem legalnie OTTD z tej strony: http://www.openttd.org/en/

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Mam problem. Sciagnalem TTD, uruchomilem plik dopisujacy gre do rejestru, zainstalowalem na to OTTD, gra sie uruchamia, ale zamiast tekstu mam znaki zapytania. Normalnie napisane pojawiają się tylko nazwy miejscowości na planszy i w komunikatach, oraz m.in. wyraz 'windows' przy opuszczaniu gry.
Uzywam Windosw 2000. Co moze byc nie tak, albo jak to poprawnie skonfigurowac?
Dodam, ze samo TTD nie chcialo sie urcuhomic.

Unknown pisze...

Antygon:
Ales mi przyjemnosc zrobil! Moja ukochana gra! Dzieki ogromne, oby ci bozia w tlustych!
Stid:
Zajrzyj edytorem do pliku openttd.cfg w katalogu OpenTTD. Zobacz, co masz jako wartosc lanugage (u nie byl russian.lng) zmien to na jakis lacinski (ja zmienilem na english.lng i chodzi ladnie).
Ewentualnie w poczytaj w readme - i dodaj sciezki do fontow w tym samym pliku

Łukasz pisze...

Jeśli lubiłeś tą grę spróbuj Sid Meier's Railroads:) gra jest świetna choć nie pozbawiona wad.
Rozwój technologii zatrzymuje się gdzieś na latach 70tych 20 wieku
Mapy nie są zbyt duże (choć ciekawe)
Wysokie wymagania systemowe (szczególnie ilość ram (zalecane 1.5gb)

Anonimowy pisze...

Powinni Cie wsadzic do wiezienia za tego bloga !! Sesja w trakcie a ty podrzucasz ta gierke, dobre dwa dnie wyjete z zyciorysu ;) Open TTD jest świetny !!
pozdrowienia

antygon pisze...

Hehe, uważaj, bo wykraczesz, ale nie za wpisy w stylu OTTD, ale te polityczne ;-D

Ale fakt, że nie za bardzo się wstrzeliłem z terminem, ale przypomniało mi się, że właśnie w pierwszą sesje graliśmy z moim współlokatorem w TTD na tury, czyli jak ktoś miał dosyć książek to na chwilę podchodził....

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Jeśli zamiast tekstu masz znaki zapytania, wyedytuj plik openttd.cfg. Dopisz nazwę czcionki, np small_font = arial i wszystko będzie ok. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Dzięki za przypomnienie świetnych czasów, kiedy to całymi nocami siedziałem przed tą wspaniałą grą.
Stid, też miałem podobny problem, zastosuj się do instrukcji z tej strony: http://open-ttd.org/str,pliki.html
Powinno zadziałać.

Anonimowy pisze...

Siema!
Blog fajny, ale grę miałem już wcześniej więc tylko tak przejrzałem co tu jest ;p ;)
Masz rację klon bardzo udany, ale mam pytanie - wiesz może czy gdzieś jest wersja starego tycoona na xp?
Miałem kiedyś innego kompa z win 98 i tam grałem w starego i powiem że chyba w tamtego lepiej się gra ;p
W OTTD jest trochę za dużo pagórków, które utrudniają jazdę.
Jeżeli ktoś chce grać na polskim języku to proponuje torrenty.org ja mam stamtąd wersje - Polecam!
Pozdro

Anonimowy pisze...

Jeśli w grze występują wykszkniki ,to otwórz folder OTTD i znajdż plik ottdcfg.cfg (Cy suś)
Otwórz go notatnikiem i dopisz do:
Smal font = tahoma
Itd...