Jest to grywalne demo o jakości grafiki porównywalnej z większością współczesnych gier, wprawdzie potrzebuje do działania mocnego sprzętu (jeśli masz, drogi czytelniku, mniej niż 1,5GHz i nie masz jakiegoś dopalacza graficznego, to nawet nie odpalaj), ale mieści się w....
(werble)
100kb
tak, nie pomyliłem się, Kkrieger waży zaledwie STO KILO.... wiem wiem, podniecam się, ale odpalcie to, wtedy zrozumiecie, o czym mówię...
Jeśli wam mało, to polecam ściągnąć sobie demo .debris ze stron The Produkkt, kategoria
To niesamowite co można wyciągnąć ze współczesnych komputerów i jak leniwa jest większość programistów współczesnych gier...
Edit, koleżanka zwróciła mi uwagę, że .debris nie jest w kategorii 64kb Intro, fakt, takie intra są w sekcji demoscena.
7 komentarzy:
Nie pisz, że programiści są leniwi. Faktycznie, nie są tak dobrzy jak kiedyś, ale to tylko dlatego, że hardware ewoluuje tak szybko, że nie są w stanie korzystać z niego w 100%
Co do wielkości gry. Zajmuje tylko 64 kB, ponieważ całe tekstury są generowane na podstawie procedur. Czyli zamiast zapisać w paczce zdjęcie okna, tekstury, itp. to uruchamia się skrypt, który to zdjęcie wie jak narysować. A po narysowaniu i tak ładuje je do RAMu i zajmuje tyle miejsca co inna gra.
Oczywiście wszystko ma swą cenę. Regularne gry na CD/DVD nie marnują czasu na rysowanie od podstaw każdego detalu, itp, ale od razu korzystają z gotowych obrazów. Dzięki temu można lepiej wykorzystać CPU (np. do lepszej AI)
Comprende? :)
ale żes się obudził ...
to ma z 4 lata conajmniej ..
Wiem, wiem, już mi radośnie donieśli, że to ma 4 lata, poza tym na stronie są daty, ale ja tego nie widziałem wcześniej, a jak odpaliłem to na 22" to mnie powaliło, mimo, że jest 2008... I dlatego chciałem się podzielić :D
no, czyli jak się nie znasz to grzecznie i cichutko siedź, poczytaj co mądrzejsi mają do powiedzenia!
To może powiedz, gdzie tych mądrzejszych znajdę?
Ja jeszcze powiem, że to demko jest niesamowicie stare.
Pozdrawiam :)
Prześlij komentarz