piątek, 19 lipca 2013

Flashback Reloaded

Chciałem napisać, że w kwietniu pisałem o nowym Flashbacku. ale to było wpis temu...
Trochę słabo, prawie w ogóle tu nie pisze. Nit to.

Wracając do tematu. Pojawiają się w sieci nowe informacje na temat tego remejku i są bardzo obiecujące:




Gra ukarze się 21. sierpnia najpierw na XBOXa, a potem już jesienią na PC i PS3. Tak na marginesie, to ciekawe jakie będzie miała wymagania na piecu :-)

czwartek, 9 maja 2013

[NANO] Reklama Audi z Dwoma Spockami

Audi zrobiło sobie nową reklamę w której występują Leonard Nimoy (Spock) i Zachary Quinto (też Spock). Obaj Panowie świetnie się bawią i na koniec brakuje tylko któregoś z James T. Kirków wysiadającego z ostatniego samochodu :-)



niedziela, 14 kwietnia 2013

Flashback Powraca!

Nie od dziś wiadomo, że największą sympatią jeśli chodzi o gry darzę raczej stare produkcje. najlepiej tak z 20 letnie. Ostatnimi czasy jak już mam czas grać to gram w starocie i bardzo mi jest miło, jak one są odświeżane. Wiem, że to żerowanie na starym pomyśle ale mi jakoś nie przeszkadza grać w Secret of Monkey Island Special Edition. Tydzień temu pisałem o strasznej rzeczy, która przytrafiła się branży growej (zamknięcie LucasArts), a dziś mam bardzo pozytywną nowinę - Flashback powraca :-)

 Kto z moich rówieśników grał w gry pamięta czym był Flashback. Pamiętam, że mówiło się o nim jako Another World 2. Prawda jest taka, że niewiele miały ze sobą wspólnego te dwie gry. No może poza wciągającą fabułą i animacją wyprzedzającą epokę. Najgorsze było to, że większość ówczesnych dzieciaków miało dostęp tylko do francuskiej wersji językowej co utrudniało śledzenie fabuły. Na szczęście był Secret Service, gdzie zostało opublikowane 2 częściowe Walk Through.

 Kto nie pamięta najbardziej wypasionego pojazdu w historii gier komputerowych - Skutera Fotonowego Conrada Harta?

 
Fajnie by było móc sobie na nim w końcu polatać? Z opublikowanego przez twórców filmiku wynika, że to będzie możliwe....



No i co robi 20 lat różnicy?
Pierwszy screen z oryginalnej gry, drugi z francuskiego (nomen omen) bloga Gameblog.fr, ze stycznia...




Już się nie mogę doczekać. A tak na marginesie, to screeny ze starej wersji zrobiłem w wersji na iPhone/iOS przed chwilą ;-)

piątek, 12 kwietnia 2013

[NANO] - Montaż scen z widokiem na plecy bohatera

Bardzo fajny montaż z różnych filmów, gdzie widzimy plecy bohatera i to na co patrzy.




Filmy w montażu:

00:05 - The Aviator
00:10 - The Legend of 1900
00:12 - Synecdoche, NY
00:15 - The Shining
00:17 - Beyond the Black Rainbow
00:19 - Once Upon A Time In Anatolia
00:22 - Baraka
00:24 - Walk The Line
00:25 - The Runaways
00:26 - The Fifth Element
00:28 - Dark City
00:29 - Hamlet
00:30 - Network
00:31 - Black Swan
00:34 - Lenny
00:35 - Dennis Leary: No Cure For Cancer
00:36 - Bronson
00:37 - Fantasia
00:38 - Southland Tales
00:40 - The Iron Lady
00:41 - Hugo
00:43 - The Searchers
00:45 - Prometheus
00:48 - Event Horizon
00:50 - The Fifth Element
00:53 - Doctor Who: S01E02
00:55 - Sunshine
00:57 - Tron Legacy
01:00 - Stargate
01:02 - Starman
01:04 - Kundun
01:07 - Enter The Void
01:09 - Inglorious Basterds
01:11 - Watchmen
01:14 - Sin City
01:16 - Gangster No. 1
01:18 - L.A. Confidential
01:21 - Christine
01:23 - Hero
01:26 - House of Flying Daggers
01:28 - Akira Kurosawa's Dreams
01:31 - Predators
01:33 - Alexander
01:35 - Kingdom of Heaven
01:37 - There Will Be Blood
01:40 - The Cell
01:42 - Valhalla Rising
01:45 - Snow White and the Huntsman
01:47 - Alexander
01:49 - Immortals
01:52 - John Carter
01:54 - Troy
01:57 - Thor
01:59 - The Matrix Revolutions
02:04 - The Abyss
02:08 - Event Horizon
02:13 - Watchmen
02:18 - Another Earth
02:23 - Take Shelter
02:27 - Final Fantasy: The Spirits Within
02:32 - Constantine
02:37 - War of the Worlds
02:46 - Close Encounters of the Third Kind
02:48 - Knowing
02:51 - Hero
02:53 - 300
02:56 - Take Shelter
03:01 - Beasts of the Southern Wild
03:03 - The Proposition
03:06 - Snow White and the Hunstman
03:08 - Interview with the Vampire
03:10 - Alice in Wonderland
03:13 - Heat
03:15 - Rendezvous with Rama (Vancouver Film School trailer)
03:17 - Star Trek Generations
03:19 - Minority Report
03:22 - Skyline
03:25 - Inception
03:27 - X-Men: First Class
03:30 - Carrie (2002)
03:32 - The Day the Earth Stood Still
03:34 - Hamlet
03:36 - Valhalla Rising
03:39 - Jericho S01E01
03:41 - The Divide
03:44 - Dark City
03:46 - The Day the Earth Stood Still
03:48 - Mission to Mars
03:51 - Life of Pi
03:52 - The Fountain
03:58 - Fight Club
04:03 - Pan's Labyrinth
04:07 - The Empire Strikes Back
04:12 - Gone with the Wind
04:22 - What Dreams May Come


PS od dziś posty z michałkami, drobiazgami, czy jakimiś śmiesznostkami będę oznaczał [NANO] :-)

piątek, 5 kwietnia 2013

Piątek wieczorem

w końcu chwila dla siebie. Przeglądam internety i sobie myślę, że wydarzyła się rzecz straszna - Disney zdecydował o zamknięciu LucasArts.

Sporo dzieciństwa odeszło, ale z drugiej strony nie pamiętam, żebym grał w coś LucasArts ostatnio. Pomijam reedycje Secret of Monkey Island. Można rozpaczać, ale psy szczekają a karawana idzie dalej...

Kolejna rzecz to subtelny cross over pomiędzy dwoma grami, które ostatnio wpadły mi w oko - Minecraftem i Torchlight 2


Wiecie jak doprowadzić do zawału współlokatorów:


A tak się korzysta z internetu, żeby przełamać niemoc twórczą:


Dragon Ball Z

Coś co wpadło mi w ręce dosłownie przed momentem. 2 Odcinek Dragon Ball. Wykonany techniką animacji poklatkowej. Coś niesamowitego. Przyznać się, kto oglądał DBZ na RTL7? A kto ma DragonBalla w wersji papierowej?
Oprócz olbrzymich pokładów nostalgii to całkiem niezły poziom techniczny aż wycieka z ekranu.

Wynalazki

Chyba zacznę cykl dlaczego nikt o tym wcześniej nie pomyślał i dlaczego nie ma tego jeszcze u nas.
Na początek puszka na piwo:


Sukces sprzedażowy gwarantowany.

sobota, 30 marca 2013

Wesołych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego

Dużo zdrowia, spokoju, mokrych jajek i smacznego dyngusa :)




I żeby wiosna przyszła, bo wieszanie bombek na forsycjach jest fajnie, ale może już starczy :)





piątek, 1 marca 2013

Filmy 2013 - Oblivion


Co do Toma Cruisa można mieć mieszane uczucia, ale dla Morgana Freemana do kina można się wybrać. No i ja mam jakąś słabość do takich apokaliptycznych wizji :-)

sobota, 5 stycznia 2013

[HUMOR] Czego nie chcialbyś usłyszeć

leżąc na stole chirurgicznym:

O, żesz to, jego mac...!
Czy ktos widzial moj zegarek?
Ale imprezowalismy tej nocy. Nie pamietam, kiedy ostatnio tyle wypilem.
Cholera, nie mam tej strony instrukcji!
Hmm, podrecznik nic o tym nie mowi... Z ktorego roku jest ta ksiazka?
Dobra, zrob jeszcze jedno zdjecie, takie rzeczy nie zdarzaja sie naprawde.
Nie wyrzucaj tych kawalkow, przydadza sie do sekcji.
Wracaj natychmiast! Niedobry kotek!
Zaraz, zaraz, jesli to jest sledziona, to..yyy.. co to jest???
Podaj mi to.. no.. tego.. to narzadko.
Niech no ja sobie przypomne, jak to robili na "Ostrym dyzurze" w ubieglym
tygodniu.
Czy komkolwiek juz podawano pol litra tego plynu na raz?
Cholera, nie ma swiatla!
Wiecie ile sa warte nerki! Przeciez ten gosc ma az dwie!
Nic nie ruszac, wypadlo mi szklo kontaktowe!
Czy to mogloby tak nie bic? Nie moge sie skoncentrowac!
Szkoda ze nie mam okularow.
Panowie, to bedzie eksperyment dla nas wszystkich!
Sterylne, sterylne, przeciez umyto podloge!
Co to ma znaczyc, ze to nie miala byc operacja zmiany plci???
Co to ma znaczyc, ze nie jest ubezpieczony?
On i tak juz ma dzieci, no nie?
Siostro, cz on zgodzil sie na oddanie narzadow po smierci?
Nie martw sie, chyba jeszcze da sie ciac tym skalpelem.
Cooo! Chcesz rozwoduuu!!!
Nie mam pojecia, co to jest, ale zapakuj to jak najszybciej do lodu!
Szybciej, bo zaczyna sie "Sloneczny Patrol".
Ten gaz znieczulajacy jest zajebisty, czy moge go jeszcze troche powdychac?
Otworz Ziutek ta torbe, bo on sie jeszcze rusza.
Oczywiscie siostro ze juz robilaem takie operacje!
Pali sie, wszyscy uciekac!

piątek, 4 stycznia 2013

Kalendarz świąteczny

Przeglądałem archiwum bloga i znalazłem wpis z 2006 roku, który z jakiegoś powodu uniknął publikacji... W związku z robionymi porządkami postanowiłem to wrzucić :D

1 styczeń - Nowy Rok, Światowy Dzień Pokoju (obchodzony przez Kościół Katolicki), Światowy Dzień Walki z AIDS
3 styczeń - Dzień Pamięci Ofiar Reżimu Hitlerowskiego
6 styczeń - Dzień Filatelisty (Polska)
8 styczeń - Dzień Sprzątania Biurka
17 styczeń - Dzień Dialogu z Judaizmem (obchodzony przez Kościół Katolicki)
21 styczeń - Dzień Babci
22 styczeń - Dzień Dziadka
24 styczeń - Światowy Dzień Środków Masowego Przekazu
25 styczeń - Dzień Sekretarki i Asystentki (Polska)
26 styczeń - Światowy Dzień Celnictwa
27 styczeń - Dzień Dialogu z Islamem (Polska), Dzień Pamięci Ofiar Nazizmu
28 styczeń - Międzynarodowy Dzień Mobilizacji przeciwko Wojnie Nuklearnej

2 luty - Światowy Dzień Obszarów Wodno-Błotnych, Dzień Handlowca (Polska)
3 luty - Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem
11 luty - Światowy Dzień Chorego, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
14 luty - Dzień Zakochanych - Walentynki, Dzień Chorego na Padaczkę
22 luty - Europejski Dzień Ofiar Przestępstw, Dzień Myśli Braterskiej (obchodzony przez organizacje skautowe)

1 marzec - Kończy się okres gdy obowiązują włączone światła mijania, Międzynarodowy Dzień Walki przeciwko Zbrojeniom Atomowym
2 marzec - Międzynarodowy Dzień Obrony Cywilnej
3 marzec - Międzynarodowy Dzień Chorego, Międzynarodowy Dzień Pisarzy
5 marzec - Dzień Teściowej
8 marzec - Międzynarodowy Dzień Kobiet
10-16 marzec - Światowy Tydzień Mózgu
10 marzec - Dzień Mężczyzn
14 marzec - Światowy Dzień Liczby Pi, Ogólnoświatowy Dzień Sprzeciwu Wobec Tam
15 marzec - Międzynarodowy Dzień Konsumenta
17 marzec - Światowy Dzień Morza
21 marzec - Początek astronomicznej wiosny, Międzynarodowy Dzień Poezji, Międzynarodowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową
22 marzec - Światowy Dzień Wody, Dzień Ochrony Bałtyku
23 marzec - Światowy Dzień Meteorologii
24 marzec - Światowy Dzień Walki z Gruźlicą
25 marzec - Dzień Świętości Życia (obchodzony przez Kościół Katolicki)
27 marzec - Międzynarodowy Dzień Teatru
29 marzec - Dzień Metalowca (Polska)

1 kwiecień - Prima aprilis, Międzynarodowy Dzień Ptaków
1-7 kwiecień - Tydzień Czystości Wód
2 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci
5 kwiecień - Dzień Trzeźwości, Dzień Leśnika i Drzewiarza (Polska)
7 kwiecień - Światowy Dzień Zdrowia (Służby Zdrowia), Dzień Pamięci o Holocauście
8 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Romów
10 kwiecień - Dzień Służby Zdrowia (Polska)
11 kwiecień - Światowy Dzień Osób z Chorobą Parkinsona, Dzień Radia, Ogólnopolski Dzień Walki z Bezrobociem
12 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Lotnictwa i Kosmonautyki
13 kwiecień - Światowy Dzień Pamięci Ofiar Katynia
14 kwiecień - Dzień Ludzi Bezdomnych (Polska)
15 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Kombatanta
16 kwiecień - Dzień Sapera
18 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków
20 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Wolnej Prasy
22 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Ziemi
23 kwiecień - Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich
24 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Solidarności Młodzieży
25 kwiecień - Dzień Sekretarki, Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem
28 kwiecień - Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków przy Pracy
29 kwiecień - Międzynarodowy Dzień Tańca

1 maj - Międzynarodowe Święto Pracy - Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy
2 maj - Dzień Flagi
3 maj - Święto Konstytucji 3 Maja, Międzynarodowy Dzień Wolności Prasy, Międzynarodowy Dzień Astmy i Alergii
4 maj - Dzień Strażaka i Hutnika (Polska)
5 maj - Dzień Europy, Dzień Godności Osoby z Niepełnosprawnością Intelektualną, Dzień Leśnika i Drzewiarza (Polska)
8 maj - Dzień Zwycięstwa, Dzień Bibliotekarza i Bibliotek (Polska), Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca
9 maj - Święto Unii Europejskiej - Dzień Unii Europejskiej (lub Dzień Europy)
12 maj - Międzynarodowy Dzień Pielęgniarek i Położnych, Dzień Środków Społecznego Przekazu (obchodzony przez Kościół Katolicki), Światowy Dzień Ptaków Wędrownych
14 maj - Dzień Farmaceuty
15 maj - Dzień bez Samochodu, Święto Polskiej Niezapominajki, Międzynarodowy Dzień Rodziny, Święto Polskiej Muzyki i Plastyki
17 maj - Światowy Dzień Telekomunikacji
18 maj - Międzynarodowy Dzień Muzeów
19 maj - Międzynarodowy Dzień Pamięci ofiar AIDS
21 maj - Światowy Dzień Kosmosu, Dzień Strażaka
22 maj - Dzień Praw Zwierząt
24 maj - Europejski Dzień Parków Narodowych
25 maj - Dzień Piwowara, Dzień Mleka, Międzynarodowy Dzień Dzieci Zaginionych, Dzień działacza Kultury i Drukarza
26 maj - Dzień Matki
27 maj - Dzień Samorządu Terytorialnego (Polska) 29 maj - Dzień Działacza Kultury i Drukarza (Polska)
30 maj - Światowy Dzień bez Papierosa, Światowy Dzień Rozwoju Kultury, Dzień Bociana Białego

1 czerwiec - Międzynarodowy Dzień Dziecka, Dzień Lasu i Zadrzewień
2 czerwiec - Międzynarodowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
4 czerwiec - Międzynarodowy Dzień Dzieci Będących Ofiarami Agresji
5 czerwiec - Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
6 czerwiec - Międzynarodowy Dzień bez Samochodu
16 czerwiec - Międzynarodowy Dzień Pomocy Dzieciom Afrykańskim
20 czerwiec - Światowy Dzień Uchodźcy
22 czerwiec - Pierwszy dzień lata
23 czerwiec - Dzień Ojca
24 czerwiec - Światowy Dzień Chorych na Osteoporozę
26 czerwiec - Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Narkomanii
27 czerwiec - Światowy Dzień Walki z Cukrzycą, Światowy Dzień Rybołówstwa

1 lipiec - Światowy Dzień Architektury, Dzień Spółdzielczości (Polska)
24 lipiec - Dzień Policjanta (Polska)
25 lipiec - Święto Policji

2 sierpień - Światowy Dzień Pamięci o Zagładzie Romów
10 sierpień - Dzień Przewodników i Ratowników Górskich
12 sierpień - Międzynarodowy Dzień Młodzieży (ONZ)
14 sierpień - Dzień Energetyka (Polska)
15 sierpień - Dzień Wojska Polskiego - Święto Wojska Polskiego
23 sierpień - Święto Lotnictwa
28 sierpień - Święto Lotnictwa (Polska)
31 sierpień - Ogólnopolski Dzień Solidarności

1 wrzesień - Międzynarodowy Dzień, Dzień Kombatanta (Polska)
8 wrzesień - Międzynarodowy Dzień Walki z Analfabetyzmem
9 wrzesień - Międzynarodowy Dzień Urody
16 wrzesień - Międzynarodowy Dzień Ochrony Warstwy Ozonowej
17 wrzesień - Dzień Sybiraka
18 wrzesień - Dzień Geologii
19 wrzesień - Dzień Dzikiej Flory, Fauny i Naturalnych Siedlisk 20 wrzesień - Akcja Sprzątania Świata
21 wrzesień - Światowy Dzień Osób z Chorobą Alzheimera, Międzynarodowy Dzień Pokoju (ONZ)
22 wrzesień - Europejski Dzień bez Samochodu
23 wrzesień - Początek astronomicznej jesieni
27 września - Międzynarodowy Dzień Turystyki, Dzień Polskiego Państwa Podziemnego (Polska)
28 września - Światowy Dzień Morza
30 września - Dzień Chłopaka

1 październik - Zaczyna się okres gdy obowiązują włączone światła mijania, Międzynarodowy Dzień Muzyki, Międzynarodowy Dzień Lekarza, Międzynarodowy Dzień Ludzi Starszych
4 październik - Światowy Dzień Zwierząt (dzień dobroci dla zwierząt)
4-10 październik - Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej
5 październik - Światowy Dzień Nauczycieli
6 październik - Światowy Dzień Mieszkalnictwa
8 październik - Światowy Dzień Poczty
9-15 październik - Tydzień Pisania Listów
10 paździrnik - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
14 październik - Dzień Nauczyciela. Święto Edukacji Narodowej, Światowy Dzień Normalizacji, Międzynarodowy Dzień Zmniejszania Skutków Klęsk Żywiołowych
15 październik - Międzynarodowy Dzień Niewidomych- "Dzień Białej Laski"
16 październik - Światowy Dzień Żywności
17 październik - Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem, Dzień Walki z Rakiem (Polska)
18 październik - Dzień Poczty Polskiej, Dzień Łączności
19 październik - Dzień Ratownika
22 październik - Światowy Dzień Jąkających się
23 październik - Światowy Dzień Informacji
24 październik - Dzień Organizacji Narodów Zjednoczonych
27 październik - Światowy Dzień Modlitwy o Pokój (obchodzony przez Kościół Katolicki)
31 październik - Światowy Dzień Oszczędności, Dzień Reformacji (obchodzony przez Kościół Ewangelicki)

3 listopad - Dzień Św. Huberta - Święto Myśliwych
9 listopad - Światowy Dzień Jakości, Międzynarodowy Dzień Walki z Faszyzmem i Antysemityzmem
10 listopad - Międzynarodowy Dzień Młodzieży
11 listopad - Narodowe Święto Niepodległości
14 listopad - Światowy Dzień Chorych na Cukrzycę
15 listopad - Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych
16 listopad - Światowy Dzień Tolerancji
17 listopad - Światowy Dzień Studenta
21 listopad - Światowy Dzień Telewizji, Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
24 listopad - Światowy Dzień Tańca
25 listopad - Światowy Dzień Pluszowego Misia, Światowy Dzień bez Futra, Dzień Kolejarza (Polska)
28 listopad - Dzień bez Zakupów
29 listopad - Andrzejki, Dzień Podchorążego

1 grudzień - Światowy Dzień Walki z AIDS
2 grudzień - Światowy Dzień Walki z Uciskiem
3 grudzień - Międzynarodowy Dzień Niepełnosprawnych
4 grudzień - Barbórka - Dzień Górnika, Naftowca i Gazownika
5 grudzień - Międzynarodowy Dzień Wolontariusza - Dzień Pomocy Cierpiącym
7 grudzień - Międzynarodowy Dzień Lotnictwa Cywilnego
10 grudzień - Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka, Dzień Ochrony Praw Dziecka
13 grudnia - Światowy Dzień Telewizji dla Dzieci, Dzień Księgarza (Polska)
18 grudzień - Międzynarodowy Dzień Emigrantów
22 grudzień - Początek astronomicznej zimy
29 grudzień - Światowy Dzień Różnorodności Biologicznej
31 grudzień - Sylwester

Filmy 2013 - Die Hard 5

Miałem pisać regularnie i co? i pół roku przerwy we wszelkich wpisach. Z dobrych rzeczy po prostu nie mam kiedy pisać, ale może to mi się zmieni, byłem też na Hobbicie - to w nawiązaniu do poprzedniego wpisu. Film świetnie zrobiony, 48 klatek lekko przereklamowane, odziera filmy z magii więc lepiej sobie darować. Ponieważ chciałem to HFR zobaczyć na własne oczy to poszedłem na wersję 3D i dalej nie mogę się przekonać to takiego kina. Okulary strasznie mi przeszkadzają i generalnie na relaks to się nie nadaje. Jakbym miał jeszcze raz podjąć decyzję na co iść to bez mrugnięcia okiem wybrałbym wersję 2D w 24 klatkach.

A teraz do rzeczy w lutym na ekrany wchodzi nowa Szklana Pułapka, której prawdziwy tytuł to A Good Day to Die Hard (Dobry Dzień na Szklaną Pułapkę).

poniżej zwiastun:



Zapowiada się bardzo przyzwoita rąbanka i chyba się wybiorę do kina.