piątek, 29 czerwca 2007

Ankieta + Paris Hilton Video + Lot Delta 6499

Blogger Draft właśnie oddał do dyspozycji swoich użytkowników nową usługę w postaci ankiet, co też od razu postaram się wykorzystać i po prawej stronie nad archiwum umieściłem przykładową ankietę i chciałbym was prosić o udzielenie odpowiedzi ;-)

nie było mnie 3 dni i porobiły mi się od razu kosmiczne zaległości, a co gorsza jutro rano znowu wyjeżdżam na weekend i będę on-line dopiero w niedzielę wieczorem, więc z góry przepraszam za nieaktywność, jednocześnie chciałbym pochwalić Mamę z Zielonej Wyspy za kolejne wpisy...

A żeby wam wynagrodzić moją małą aktywność dwa filmiki.

Pierwszy to jak prezenterka odmawia przedstawienia informacji tym, że Paris Hilton, znana z tego, że jest znana wychodzi z więzienia. Bardzo mi się podoba reakcja tej babki, bo nie oczekuje po poważnym serwisie informacyjnym informacji tego typu. Od tego są inne serwisy i programy.



Natomiast drugi filmik to przykład, że nie tylko i nas przewoźnicy lotniczy to porażka... Firma Delta Airlines przetrzymywała na pokładzie samolotu bez jedzenia ludzi przez 7 godzin a potem jeszcze 3,5 godzinny lot... Warto zobaczyć... Koszmar, na miejscu tych ludzi podałbym ich do sądu i zrobiłbym z tego niezły dym, szczególnie, że to USA wiec nie o takie rzeczy ludzie się sądzili


poniedziałek, 25 czerwca 2007

Simpsons, The Movie - Zwiastun

Ha, kolejny zwiastun na blogu, tym razem pełnometrażowy film The Simpsons...



Spiderpig, spiderpig, does whatever spiderpig does....


A.

Theremin - Crazy

Kiedyś widziałem ciekawe zestawienie różnych dziwnych i już archaicznych cyfrowych instrumentów. Jednym z ciekawszych był Theremin, urządzenie wykorzystujące ciało ludzkie pomiędzy dwoma antenami do modulowania dźwięku. To tak bardzo w skrócie ;-)

Poniżej ciekawy filmik, gdzie zastosowano ten instrument. Nie muszę chyba mówić, że podoba mi się pomysł i wykonanie...

czwartek, 21 czerwca 2007

Bohemian Rapsody - Neo Genesis Evangelion

Moim zdaniem to jest jeden z najlepszych teledysków do Bohemian Rapsody jakie kiedykolwiek w życiu widziałem... Po prostu go uwielbiam:



ah, i jak jest wam mało, to tutaj kiedyś wrzuciłem świetną parodię/przegląd głosów 20 wieku... ;-)

Miłego oglądania!

środa, 20 czerwca 2007

Redesign Bloga

Stało się... postanowiłem wprowadzić w życie trochę nowinek i wykorzystać świeżo zdobytą wiedzę na temat CSS. Dziś po długich bojach zmieniłem layout bloga. Niestety nie jest to łatwe zadanie i nie jestem zbyt zadowolony z efektu, ale jestem bardziej zadowolony niż byłem z poprzedniego. Gdzieś jest błąd w CSS w jednym z dodatków i niestety, ale sypie on całego CSS dalej i nie wiem jeszcze jak to skompensować. Będę musiał popracować nad tym później....

W każdym razie blog składa się z 3 części - głównej treści oraz 2 menu. Dzięki temu jest lepiej wykorzystana przestrzeń na ekranie. Blog jest przystosowany do rozdzielczości 1024 i większych =) ale powinien działać równie poprawnie w mniejszych rozdzielczościach. Nie jest to koniec zmian, gdyż chciałbym, żeby był czytelniejszy, ale to musi poczekać, aż namierzę błąd i go poprawię.

Pozdrawiam.
A.

wtorek, 19 czerwca 2007

LOST - Zagubieni - Spoiler

Heh, jeśli macie to samo co ja, czyli odrzuciło was od "Zagubionych" po pierwszym odcinku, drugi oglądaliście na siłę, a kolejne sobie już darowaliście. Jeśli większość waszych znajomych to ogląda i wiecie mniej więcej o co chodzi, to tu jest filmik, który wiąże ze sobą wiele wątków.

Ostrzegam lojalnie, że dla kogoś kto nie wie o co chodzi, to mu to niewiele powie, polecam wcześniej lekturę o Lost na Wikipedii, najlepiej po angielsku. Natomiast Ci którzy chcą Zagubionych oglądać później, to:

!!! UWAGA SPOILER !!!

poniedziałek, 18 czerwca 2007

Stick Figures on Crack

Nie wiem jak to się nazywa po polsku - Patyczkowe Ludziki? LOL... Nieistotne. Pamiętacie wszyscy 2 świetne animacje zrobione we Flaszu:

Animator kontra Animacja
oraz
Animator kontra Animacja 2

Cóż, wpadły mi dziś w ręce dosyć luźne, psychodeliczne nawiązania to dwóch powyższych, a mianowicie cykl Stick Figures on Crack... Nie jest to może zbyt śmieszne, ale momentami zalatuje Monty Pythonem, więc ogólnie daje radę... =) W sam raz na początek ciężkiego tygodnia...









Pozdrawiam.
A.

niedziela, 17 czerwca 2007

Paul Potts - Finał BGT

Po poprzednich postach z Paulem Pottsem w Britain's Got Talent nie pozostaje mi nic, tylko wrzucić nagranie z finału BGT.


piątek, 15 czerwca 2007

Paul Potts

Ostatnio wrzuciłem 2 filmiki z programu Britains Got Talent i drugi okazał się niesamowitym hitem... Prawdziwa bomba ;-)

Oto kolejny występ Paula w programie. Tym razem klasyk "Time to say Goodbye"



Jeżeli jesteście bardziej zainteresowani to polecam stronę Paula na Myspace.

Fallen Sword



Dalej będzie o Fallen Sword, MMORPGu w którego ostatnio w wolnych chwilach pogrywam. Wiem, że trochę czytelników bloga również w to pogrywa i to dla nich te wiadomości. Jeśli nie grasz, ani nie jesteś zainteresowany, to spokojnie możesz nie czytać dalszego ciągu wpisu... :D

Po pierwsze zmieniliśmy gildię. Stara - Incognito została wystawiona na sprzedaż, a my przeszliśmy do potężniejszej - Ekipy SZC. Co jest charakterystyczne, jest to gildia polska, a członkami są sami Polacy. Gildia ma swoją stronę oraz forum - Ekipa SZC. No i najważniejsze, jeżeli gracie w FS to zapraszamy do gildii nowych członków, jak się uda nam zebrać większą ekipę to pobijemy Rumunów z Romanian Legacy, którzy są obecnie 8 a my jesteśmy 17... Więc tylko 9 pozycji... dla wszystkich powyżej 15 levelu wjazd free, a poniżej 20 FSP ;-)

Z nieco innych wiadomości. Jeśli macie problemy z planowaniem podróży to Mapa Świata Fallen Sword może wam pomóc. Na razie jest w pełni użyteczna do 50 Lvl ale wkrótce będzie bardziej rozbudowana. Jeśli macie jakieś uwagi to piszcie.


Jeśli dotarłeś szanowny czytelniku aż tutaj, mimo, że nie grasz, to może się przyłączysz do gry? Wystarczy kliknąć na button poniżej i się zarejestrować. Miłej gry!

czwartek, 14 czerwca 2007

Premier o konopiach

Aaaargh!



Linka do Materiału podesłał mi Adonay, cóż, widać, że nie trzeba znać się na wszystkim, ale może przynajmniej oględny pogląd (ale potworek językowy) wypadało by mieć... Bardzo chiałbym to jakoś skomentować, ale sam nie wiem jak...

"Czy marihuana jest z konopi? Chyba nie."
Osz kurna, a z czego? Z tytoniu, a może kartofli?

środa, 13 czerwca 2007

Britain's Got Talent...

... czyli brytyjski Idol, albo przynajmniej coś w tym rodzaju.

Wiem, że niektórzy z was trafili tu przez Biance Ryan i Tori Kelly więc postanowiłem wrzucić dwa nowe, fenomenalne talenty do kolekcji.

Pierwszy to sześcioletnia Conny:



Prawda, że niezwykle czysto śpiewa?

Natomiast drugi to Paul, sprzedawca telefonów komórkowych... to się nazywa minąć się z powołaniem...



Może wkrótce więcej...

PS Wpis specjalnie dla O. która nałogowo wyszukuje takich kawałków ;P

edit: poprawiełm Paula z jego Nessun Dorma na filmik o duuużo lepszej jakości =)

poniedziałek, 11 czerwca 2007

Perez Hilton, ekhem Paris Hilton w Ciupie

Ha, nie byłbym sobą, gdybym odpuścił wrzucenie takich fajnych filmików na bloga... Pierwszy to Sarah Silvermann nabijająca się na gali MTV Music Awards z Paris hilton, która idzie do więzienia...



A drugi to już teledysk piosenki parodiujący kawałki panny Hilton... i jej więzienne życie...:



Taaa... pośmiali się, to wracać do roboty... nie będę tu robił drugiego pudelka, więc się nie przyzwyczajać ;P

A tak przy okazji, czytacie te wszystkie serwisy? Jeśli tak, to poproszę o głos w sondzie poniżej:

środa, 6 czerwca 2007

Hava Nagila

Ze specjalną dedykacją dla grona moich przyjaciół Żydofilów a przede wszystkim Rudego Żyda:




Osobiście uważam za najciewawsze wykonanie Boba Dylana i drugie Connie Fransis =D














Transliteracja

Tekst Hebrajski

Angielskie tłumaczenie

Hava nagila
Hava nagila
Hava nagila venis'mecha
Hava nagila
Hava nagila
Hava nagila venis'mecha

Hava neranenah
Hava neranenah
Hava neranenah venis'mecha
Hava neranenah
Hava neranenah
Hava neranenah venis'mecha

Uru, uru achim!
Uru achim b'lev sameach
Uru achim b'lev sameach
Uru achim b'lev sameach

Uru achim, uru achim!
B'lev sameach

הבה נגילה
הבה נגילה
הבה נגילה ונשמחה
הבה נגילה
הבה נגילה
הבה נגילה ונשמחה

הבה נרננה
הבה נרננה
הבה נרננה ונשמחה
הבה נרננה
הבה נרננה
הבה נרננה ונשמחה

!עורו, עורו אחים
עורו אחים בלב שמח
עורו אחים בלב שמח
עורו אחים בלב שמח

!עורו אחים, עורו אחים
בלב שמח

Let's rejoice
Let's rejoice
Rejoice and be happy
Let's rejoice
Let's rejoice
Rejoice and be happy

Let's sing
Let's sing
Sing and be happy
Let's sing
Let's sing
Sing and be happy

Awake, awake, brothers!
With a happy heart
With a happy heart
With a happy heart

Awake, brothers, awake, brothers!
With a happy heart


I jeszcze Hevenu Shalom w wersji Karaoke =)

Zakazane Reklamy

czyli krótki manual, jak wykorzystać niekompetencje innych na swoją korzyść... No cóż, widać, że nie tylko my mamy "problemy" z Krajową Radą Tego i Owego. Zwykle instytucja ta zajmuje się upolitycznianiem mediów, ale oprócz tego stoi również na straży moralności przekazów Telewizyjnych i Radiowych. Żeby nie odchodzić zbyt daleko w przeszłość posłużę się całkiem nowym przykładem czyli reklamami Heyah "Sielanka". Zapewne widzieliście szanowni czytelnicy ten spot:



Okazało się, że był zbyt okrutny, obrazoburczy, straszny, niesmaczny, dekadencki, niewychowawczy itp. i Rada Tego i Owego zabroniła emisji... Więc kreatywni przygotowali kolejny spot utrzymany w konwencji:



Coś Heyah nie ma szczęścia do KRRiT, pamiętacie "Czerwonego Kapturka"?



Też poleciał bo był zbyt brutalny...

Na początku mówiłem, że nie tylko nasi reklamodawcy mają problemy ze strażnikami moralności. Poniżej przykład ze stanów i metoda jak łatwo wykorzystać to na własny użytek...



Nie ma to jak oficjalne przeprosiny w zakupionym czasie antenowym ;-)

"300" - Parodie

Pamiętacie film 300? Mnie się bardzo podobał, może dlatego, że podszedłem do niego jak do ekranizacji komiksu, a nie do filmu historycznego. Dzięki temu mogłem w spokoju oglądać całkiem niezły kawałek rzemiosła filmowego i spokojnie mogę powiedzieć, że mi się on podobał :D
Dziś znalazłem w sieci kilka ciekawych nawiązań do tego filmu:

300 wersja dla dzieci:



Ninja Asylum



Its Raining 300 Man:



Szczególnie to ostatnie jest w deche ;-)

wtorek, 5 czerwca 2007

Zakazać używania DHMO (monotlenek diwodoru)

Ostatnio znalazłem w sieci stronę, gdzie pewne dane statystyczne dotyczące USA są przedstawione w bardzo obrazowy sposób. Ktoś to tradycyjnie skomentował, że Amerykanie to idioci, wygodny stereotyp, szczególnie, jak się obejrzy ten filmik:



No dobrze, idioci, a my jesteśmy narodem geniuszy, co najlepiej widać w poziomie gospodarczym, wzroście PKB itd... Prawda?

A wracając do tego filmiku, To muszę przygotować taką petycję zakazującą stosowania DHMO czyli monotlenku diwodoru zwanego potocznie wodą i nagrywać reakcje ludzi. Już wiem, pogadam z jakims znajomym księdzem i zrobi się taką akcję pod kościołem po niedzielnych mszach... Hehehe już widzę, ile zbiorę podpisów...

LOL.

Transformers - Optimus Prime Vs. Bone Crusher

Prawie pół roku temu zamieściłem zwiastun filmu pełnometrażowego Transformers. Dzisiaj w czytniku RSS znalazłem krótki fragment walki Optimusa (to ta ciężarówka, dobry) z "Łamignatem". Nie wiem jak wy, ale dla mnie Transformers to pozycja obowiązkowa w ramach wycieczek do kina. Ja tam nawet nie potrzebuje specjalnie fabuły... Wystarczy mi delektowanie się przyjemnymi zdjęciami i efektami specjalnymi z grubej rury =D



Tutaj jeszcze fragmenty filmu zmontowane w niespełna minutowy klip pokazany na MTV Music Awards:



A na koniec nowy zwiastun:



To jak? Kto idzie do kina....

poniedziałek, 4 czerwca 2007

Family Guy Star Wars

Tytuł chyba mówi za siebie, poniżej 10 minutowy filmik parodiujący IV epizod Gwiezdnych Wojen z bohaterami kreskówki Family Guy... W zasadzie są to tylko 3 sceny, ale jakże charakterystyczne... =)

piątek, 1 czerwca 2007

A-10 Tank Buster + GAU-8

Postanowiłem zrobić mały edukacyjny wpis ;-) Jak większość chłopców fascynuje mnie broń, a od czasów Wolfensteina 3D ulubionym pistoletem jest Gatling i wszystkie jego mutacje ]:-> Zaś najciekawszą ze wszystkich mutacją, prawdziwym arcydziełem i dziedzictwem Gatlinga jest GAU-8. Armata ta jest montowana na samolotach A-10, naddźwiękowych pogromcach czołgów...

Tak działa zwykły prototyp Gatlinga na Korbkę:



A tak prawnuczek zasilany poprzez hydraulikę prosto z samolotu:



Bydle zamocowane w samolocie (chyba powinno się mówić w tym wypadku o latającym karabinie maszynowym) waży 1,8 tony ma 5,8 metra długości i może strzelać z prędkością 1800 do 4200 RPM (to daje do 70 strzałów na sekundę, żeby dobrze sobie uświadomić tą prędkość to filmy które oglądacie mają zwykle ok 25 klatek na sekundę - to daje prawie 3 strzały na każdą klatkę filmu!). Nie było by to nic specjalnego, przecież słynny M61-Vulcan może wystrzelić 6000 pocisków na minutę, ale diabeł tkwi w szczegółach, GAU-8 ma kaliber 30mm (M61 "tylko" 20mm) i nieco większe pociski - do 425 gram (przy 100 gramach w M61). Biorąc pod uwagę prędkość samolotu z którego są wystrzeliwane pociski (160 - 230 m/s) z prędkością względną pocisku 990 m/s daje to niewyobrażalny pęd (1200 m/s * 425g = 510000 )a przez to i siłę zniszczenia... W zasadzie jeden pocisk wystarczy, żeby zniszczyć cel, a co dopiero cała seria...

Na koniec dodam jeszcze, że efektywny zasięg GAU-8 to 6 kilometrów...

Tutaj jeszcze poglądowy filmik na temat A-10:



Uwielbiam ten dźwięk: "Prprpr."

"You'd be propable dead before you can here that someone shot at you with GAU-8"....


Edit: poprawiłem błąd ;-) dzięki za uwagę! Zasadniczo nie zmienia to wiele biorą pod uwagę prawie 3 Machy pocisku ;-)

Mała Brytania Vs. Little Britain

Ostatnio po Polsce przeszła fala "oburzenia", że TVP ocenzurowała brytyjski serial komediowy Little Britain. Muszę przyznać, że jakoś wcześniej nie oglądałem tego sit-comu, ale po tym co zobaczyłem chętnie go obejrze. Ale w oryginale. Dlaczego? Po pierwsze, będzie bez niepotrzebnej cenzury i po drugie, lektor nie będzie mi zagłuszał normalnej listy dialogowej...

A poniżej dla porównania, Scena w wersji polskiej by TVP:



Oraz scena z oryginału...



Dla mnie najlepsza jest ta babcia mówiąca, że zawsze powtarza, czego brakuje temu chłopakowi... =D

Fantastyczna Czwórka - Srebrny Surfer - Zajawka

Już tradycyjnie wrzucam tutaj różne zajawki które wpadną mi w ręce. Tym razem jest to Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer. Czyli szykuje się kolejna rąbanka na podstawie komiksu. Jedynka była średnia, ale i tym razem liczę bardziej na efekty specjalne niż na ciekawą fabułę...



Google Street View - How To Do

W końcu wpadł mi w ręce artykuł o tym kto i jak zrobił te całkiem sympatyczne widoczki na Google Maps. O samym dodatku pisałem w poprzednim poście o Street View, tutaj zajmę się troszeczkę technikaliami i szczególikami... =D



Po lewej jest zdjęcie samochodu z którego było to robione. Jak widać to prawie zwyczajny Volkswagen Beetle czyli nowy garbus, ale nie do końca, ponieważ na dachu ma zamocowaną nietypową głowicę. Ta głowica (w zbliżeniu po prawej) to jedenastoobiektywowy aparat fotograficzny do robienia zdjęć w zakresie 360 stopni... Cudo to jest opatantowanym pomysłem firmy Immersive Media i na jej stronach możemy dowiedzieć się więcej o tym jak robili widok z poziomu ulicy dla Google...



O udziale firmy Immersive Media w przedsięwzięciu Google dowiedziałem się z bloga Petera Shankmana, człowieka odpowiedzialnego za PR w IM. Jednak na Boing Boing w artykule na ten temat jeden z czytelników, Rich Gibson, powiedział, że Google miało również własnego Vana i robiło zdjęcia z nieco lepszą jakością...

Coż, ciekaw jestem jak wyglądał ten Van z Google, wcale nie byłbym zdziwiony, jeśli byłaby to furgonetka mleczarza z logo Google Milk ;-)

Edit: już ktoś znalazł odbicie furgonetki Google w szybie... =D